رئیس جهادداانشگاهی استان اردبیل:

یکی از رسالت های خبرگزاری های تحت مدیریت جهادانشگاهی، ایجاد ارتباط موثر بین مردم و دولت است

۲۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۵ کد : ۷۴۷۶۲ عمومی تاپ خبر
رئیس جهادانشگاهی گفت: یکی از رسالت های خبرگزاری های تحت مدیریت جهادانشگاهی، ایجاد ارتباط موثر بین مردم و دولت است و در این راستا در اسل گذشته بیشاز ۵هزار خبر در خبرگزاری جهاددانشگاهی استان اردبیل تولید شده است .
یکی از رسالت های خبرگزاری های تحت مدیریت جهادانشگاهی، ایجاد ارتباط موثر بین مردم و دولت است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی، روز گذشته 24مرداد ماه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به تلاشگران عرصه رسانه در این خبرگزاری، از ارائه تسهیلات کم‌بهره به کسب و کارهای خرد و خانگی در این استان خبر داد و گفت: این تسهیلات کم بهره تحت عنوان "وام پیشرفت و عدالت" با هدف کمتر کردن شکاف پیشرفت بین استان‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی استان درباره ساختار زنجیره کامل اشتغال و کارآفرینی در استان رویکرد حمایتی و توانمندسازی دارد، میزان تسهیلات اختصاصی در حوزه وام تبصره ۲ به جهاد دانشگاهی استان در سال جاری را 380 میلیارد ریال در مرحله اول ذکر کرد و گفت: میزان تسهیلات از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا ۴۰ میلیارد ریال متغیر است.

رسولی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از تمام افراد با اولویت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کند، در درجه بعدی تمام بخش‌های خصوصی در قالب توسعه کسب و کارها و توسعه شرکت‌ها اگر طرح دارند و یا طرح‌هایی که برای اولین بار ارائه شده و همچنین طرح‌های خوداشتغالی و کسب و کارهای خرد و خانگی تسهیلات می‌گیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل اضافه کرد: در این زمینه ساختارهایی تعریف شده که به مراجعان تسهیلات و ارائه مشاوره خواهد شد. در مرحله بعدی تقویت طرح کسب و کارها در اولویت است.

وی ادامه داد: در مرحله اخذ وام هم تسهیل‌گری خواهیم کرد و نهایتا در مرحله اجرا از طریق یکسری شرکت‌ها و افرادی که نقش دارند به وام‌گیرندگان کمک خواهیم کرد.

رسولی هدف از معرفی افراد برای اخذ تسهیلات کم‌بهره را کمتر کردن شکاف پیشرفت بین استان‌ها ذکر کرد و گفت: این تسهیلات با عنوان "وام پیشرفت و عدالت" پرداخت خواهد شد تا با رونق کسب و کارها در استان اردبیل شکاف پیشرفت کمتر شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان این که متاسفانه میزان درآمد سرانه مردم در استان اردبیل از میانگین کشوری خیلی پایین است ، تصریح کرد: تمام مجموعه‌های ذیربط باید برای افزایش سطح درآمد مردم همکاری کنند.

رسولی گفت: جهاد دانشگاهی استان اردبیل در حوزه توانمندسازی نیز متمرکز شده است ، مرکز نوآوری استان که جزو مراکز نیمه‌فعال بود امسال فعال‌تر شده و تقویت مجموعه مرکز آموزش تخصصی و کارآفرینی و مرکز نوآوری زنجیره نوآوری ، کارآفرینی و اشتغال‌زایی را در اولویت قرار داده است.

تولید 5 هزار خبر در خبرگزاری های تحت مدیریت جهاددانشگاهی استان اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان این که جهاد دانشگاهی استان مصمم است بین مردم و دولت ارتباط موثر ایجاد کرده و در حیطه استان تاثیرگذار باشد ، تصریح کرد: در سال گذشته پنج هزار خبر در خبرگزاری های تحت مدیریت جهاد دانشگاهی استان اردبیل منتشر شد.

رسولی افزود: برای ارتقا و پیشرفت استان از طریق ایجاد ارتباط موثر بین دولت و مردم از طریق رسانه‌ها تلاش می‌شود و پارسال توانستیم نقش‌آفرینی کنیم و امیدواریم امسال با رویکردهای جدید این ارتباط را ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی استان اردبیل موفق عمل کرده است. در نظرسنجی انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل و پارس‌آباد که به جهاد دانشگاهی استان اردبیل محول شد پیش‌بینی‌ها دقیق بود و این نشان می‌دهد که زیرساخت‌های نرم‌افزاری مرکز افکارسنجی استان مطلوب است.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با بیان اینکه این مرکز علمی خود را مجموعه‌ای مردمی می‌داند که رویکرد انقلابی دارد، گفت: آرمان‌های انقلاب همان آرمان‌های مردم است و مردم باید دغدغه‌ها و چالش‌ها و بخش‌های عمومی و خصوصی نیز چالش‌ها و دیدگاه‌های خود را منعکس کنند.

رسولی تشریح کرد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل نقش حمایت‌کننده برای دولت دارد و برای توانمند و کارآمدسازی دولت از نظر اطلاع‌رسانی تلاش کرده و نقش و وظیفه خود را ایفا می‌کند.

رسولی با اشاره به این که باید بین مردم و دولت از طریق شفافیت و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع ایجاد اعتماد و تفاهم کنیم اظهار امیدواری کرد؛ استان اردبیل در تمام شاخص‌ها پیشرفت کند.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل در پایان گفت: مردم استان اردبیل استحقاق بالاتری دارند و به‌رغم قابلیت‌های بالا هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند و امیدواریم رسانه‌ها و مسئولان دولتی انگیزه و اهداف خود را روی پیشرفت و تعالی استان و افزایش رضایت‌مندی مردم متمرکز کنند.

text to speech icon

کلید واژه ها: روز خبرنگار خبرگزاری ایرنا رئیس جهاددانشگاهی استان


نظر شما :