کارگاه آموزشی توجیهی اصول ارائه موفق در اردبیل برگزار شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۳۳ کد : ۷۲۵۰۵ فرهنگی تاپ خبر
وبینار آموزشی- توجیهی« اصـول ارائـه موفـق » از برنامه های جانبی اولین دوره« مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای - سدید»؛ به مدت ۳ ساعت آموزشی در جهاددانشگاهی استان اردبیل از طریق رویتاب، سامانه فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.
کارگاه آموزشی توجیهی اصول ارائه موفق در اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل ؛ در این کارگاه شرکت کنندگان بخش های مختلف مسابقه ملی ارائه سه دقیقه ای سدید در استان اردبیل، با اصول ارائه موفق و جزئیات مسابقه آشنا شدند.
مدیر اجرایی مسابقات سدید در استان اردبیل در این کارگاه به بیان ویژگی های یک سخنور موفق و رعایت اصول و اخلاق سخنوری و استفاده درست از حرکات بدن و لوازم کمک آموزشی پرداخت.
مهران محمدی گفت: مسابقات سدید بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی‌کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.
وی افزود: مهارت ارائه مطلب و مهارت سخنرانی از جمله مهارتهای مهمی هستند که می‌توانند نقش قابل توجهی در موفقیت شغلی و موفقیت تحصیلی ما داشته باشند.
محمدی خاطرنشان کرد: برای داشتن یک سخنرانی موفق، باید در حالات مختلف تمرین کنید؛ در مقابل دوستانتان، در خلوت خودتان، با چشمان بسته، در حال قدم زدن در باغ و حتی در حالی که پشت میز نشسته‌اید
. وی با بیان اینکه تمرین سخنوری و ارائه نزد افراد قابل اطمینان اهمیت دارد، اظهارداشت: در زمان محدود خود، سخنرانی را تمرین کنید و روی بازخورد صادقانه افرادی که در حضورشان تمرین می‌کنید پافشاری کنید، هدف شما باید به پایان رساندن سخنرانیتان باشد که ساختارش به واسطه تمرین برای شما عادی شده است، بنابراین، حالا می‌توانید روی معنی مطالبی که قصد دارید بگویید، تمرکز کنید.
مدیر اجرایی مسابقات سدید در استان اردبیل با اشاره به مدل جهانی سه دقیقه ای در ارائه، ادامه داد: یکی از مولفه های مهم در این مسابقه مدیریت درست زمان آن هم در مدت کوتاه سه دقیقه می باشد که ارائه کنندگان باید پراکندگی مناسبی از محتوای مدنظر خود را در این زمان داشته باشند به گونه ای که تنظیم مطالب متناسب با مدت مشخص باشد.
وی اذعان داشت: این مسابقه می توان تمرین مناسبی برای انضباط کاری و تحصیلی باشد تا در مدت زمان محدود بتوانیم بهترین کارها را با بازدهی و تاثیر بالا انجام دهیم.
محمدی با تشریح جزئیات مسابقه سدید و نحوه امتیازدهی داوران، از برگزاری بخش ارائه این مسابقات در روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

text to speech icon

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی توجیهی اصول ارائه موفق در اردبیل مسابقه ملی سدید جهاددانشگاهی استان اردبیل ارائه تمرین مسابقه سدید مسابقات سدید سدید استان سدید استان اردبیل زمان استان استان اردبیل


نظر شما :