به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب آشنایی با ساختار و عملکرد اندام‌های انسان منتشر شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۲ کد : ۷۰۸۲۱ فرهنگی تاپ خبر معرفی کتاب‌های منتشر شده
انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب« آشنایی با ساختار و عملکرد اندام‌های انسان» در دو جلد با رویکردی به حوزه علوم پایه، به ویژه زیست شناسی، ژنتیک، بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی، سلولی و مولکولی، میکروب، مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی را منتشر کرد.
کتاب آشنایی با ساختار و عملکرد اندام‌های انسان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛ این کتاب توسط دکتر زهرا کشتمند، دکتر رامین محمدی‌آلوچه و دکتر سیده‌معصومه میرنوراللهی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گردآوری و تالیف شده است.

در این کتاب آمده است فیزیولوژی به بررسی کارکرد اندام های مختلف بدن می پردازد و برای درک عمیق عملکرد این اندام ها و سیستم ها، شناخت اجزای تشکیل دهنده اندام در درک و یادگیری نقش بسزایی دارد. علم فیزیولوژی دانشی است که کالبد انسان را مورد بررسی قرار می دهد و به طور کلی حیات فیزیکی انسان در آن گنجیده شده است. جایگاه علم فیزیولویی که به بررسی ساختار و عملکرد  اجزای تشکیل دهتده بدن می پردازد در علوم پزشکی حائز اهمیت است .

کتاب« آشنایی با ساختار و عملکرد اندام‌های انسان» می گوید بدن انسان یک ارگانیسم پیچیده است که در آن سلول‌‌ها، بافت‌‌ها، اندام‌‌ها و سیستم‌‌ها  با هم هماهنگی چشمگیر دارند. آشنایی با ساختار و عملکرد بخش های مختلف بدن انسان نقش مهمی در درک فعالیت های  قسمت های مختلف بدن دارد این کتاب خواننده را به تدریج با بخش های مختلف اندام مورد نظر آشنا می سازد.

در بسیاری از موارد دانستن نکات اساسی در مورد ساختار و عملکرد اندام کافی است و مطالعه تمام جزئیات وقت زیادی را از دانشجو می گیرد، ضمن اینکه شاید دانستن تمام آنها کاربردی هم نداشته باشد. بنابراین در کتاب حاضر ، مولفین  به معرفی  نکات اساسی و موقعیت  بخش های مختلف  اندام  بدن انسان پرداخته است.

جلد اول این کتاب، 184 صفحه ای، در 9 فصل شامل دستگاه گوارش، دندان، پانکراس، صفرا، کبد، کلیه، دستگاه تنفس، قلب و دستگاه گردش خون، آناتومی عروق و اعصاب تالیف شده است و به قیمت 1500000 ریال و جلد دوم آن 152 صفحه ای در 4 فصل شامل دستگاه عصبی مرکزی، چشم، اسکلت بدن، آناتومی گوش  به قیمت 1600000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

text to speech icon

کلید واژه ها: کتاب آشنایی با اندام های انسان جهاددانشگاهی استان انتشارات انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل


نظر شما :