به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب نانوبیوتکنولوژی منتشرشد

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۶۴۵۴۴ تاپ خبر معرفی کتاب‌های منتشر شده
انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب« نانوبیوتکنولوژی؛ با دیدگاه فناوری نانو » را با رویکردی به حوزه علوم پایه، به ویژه نانو زیست فناوری منتشر کرد.
کتاب نانوبیوتکنولوژی منتشرشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، این کتاب توسط دکتر علی شمس‌آذر مدرس دانشگاه های استان اردبیل و دانش آموخته دکترای تخصصی-بیوشیمی تالیف گردیده که در راستای تحقق اولویت های مصرح در نقشه جامع علمی کشور  می باشد.

این کتاب تلاش می کند تا بگوید علوم تشخیصی و تحقیقاتی مبتنی بر نانو از ادغام علم مواد، مهندسی مولکولی، شیمی و بیوتکنولوژی صحبت می کنند که می‌توانند مزایای متعددی از قبیل دقت، حساسیت و ویژگی مطالعاتی مولکول‌های زیستی، مواد شیمیایی و فیزیکی را بهبود بخشند و تجهیزات طراحی شده بر اساس فناوری نانو پتانسیل زیادی در کاربردهایی مانند شناسایی مولکولی، نظارت بر غذا و محیط، آنالیز بالینی و تشخیص پاتوژن، مطالعات واکنش های شیمیایی و ارائه تجهیزات کارآمد فیزیکی و مهندسی دارند.

در سال‌های اخیر، با توسعه فناوری نانو، نانومواد جدید زیادی ساخته شده اند که خواص بدیع آنها به تدریج کشف می‌شود و کاربردهای این نانومواد که در مقیاسی مشابه مولکول های شیمیایی، زیستی طبیعی عمل می‌کنند و امکان عملکرد با مولکول‌های بسیار کوچک شیمیایی و بیولوژیکی را فراهم می‌کنند، بصورت فناورآنه در بررسی فرآیند های زیستی نیز پیشرفت زیادی کرده است. به عنوان مثال، تولید حسگرهای زیستی که ادغام علم مواد، الکتروشیمی و زیست شناسی را نشان می‌دهند، از اینرو تمرکز کتاب بر پیشرفت‌های نانو زیست فناوری بوده و در فصول مختلف آن، دسته بندی های مختلفی از نانوفناوری های مرتبط با علوم بیولوژیکی مورد بحث قرار گرفته و تشریح می گردد و همچنین کاربردهای پیشرفته نانوزیست فناوری را در پزشکی، صنایع غذایی و محیط زیست پوشش می‌دهد.

کتاب« نانوبیوتکنولوژی: با دیدگاه فناوری نانو » 120 صفحه ای، در83 فصل تالیف شده است و به قیمت 850000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

text to speech icon

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل کتاب نانوبیوتکنولوژی


نظر شما :