آموزش، بزرگترین دغدغه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل/ به همت جهاد دانشگاهی اردبیل، برای اعضای کانون مساجد استان، استارتاپ‌های فرهنگی برگزار می شود

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۲ کد : ۶۴۰۱۹ عمومی تاپ خبر
سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری رویداد استارتاپ های فرهنگی و کارآفرینی با هدف توانمندسازی اعضای کانون های مساجد استان اردبیل خبر داد.
آموزش، بزرگترین دغدغه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل/ به همت جهاد دانشگاهی اردبیل، برای اعضای کانون مساجد استان، استارتاپ‌های فرهنگی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی، در نشست هم‌اندیشی جهاددانشگاهی و دبیرخانه کانوهای مساجد استان اردبیل، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جزو نهادهایی است که حضور فرهنگی و اجتماعی ملموس و پررنگ در سطح کشور دارد.

 

وی بیان کرد: مساجد در حقیقت تنظیم کننده فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و این نهاد مقدس، باید به مرکزیت مدیریت فرهنگی،  سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی در جامعه تبدیل شود.

سرپرست جهادانشگاهی استان اردبیل با اشاره به کارکرد مساجد در حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه، تاکید کرد: فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد فعالیت باارزش و متعالی است. جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی، فرهنگی و علمی قرابت کاری با این نهاد فرهنگی دارد که با هم‌افزایی و همکاری درست در رشد فرهنگی و معنوی استان ثمرات ارزشمندی خواهد داشت.

رسولی با تاکید بر احصاء زمینه‌های همکاری‌ و تعامل بین دو نهاد و ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه، تصریح کرد: کانون مساجد استان یک مرکز فعال است که گستردگی شبکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است و ظرفیت این شبکه می‌تواند در جریان‌سازی و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و کارکرد مساجد مفید باشد.

وی با اشاره به محاسن و چالش‌های گستردگی شبکه در کانون‌های مساجد، گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت ها این است که اعضای کانون‌های مساجد برای حضور در این تشکل فرهنگی و معنوی، انگیزه معنوی و درونی دارند و افراد فعال و خود برانگیخته هستند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل در پایان افزود: تمرکز بر نوآوری فرهنگی و توسعه صنایع خلاق فرهنگی و همچنین توانمندسازی و ارتقاء بهره‌وری سازمان‌های دولتی و غیر دولتی از اهداف راهبردی جهاددانشگاهی استان اردبیل تعیین شده است، بدین لحاظ هم‌افزایی با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جهاددانشگاهی استان، حائز اهمیت است .

آموزش، بزرگترین دغدغه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل،  نیز در این جلسه تصریح کرد: مساجد عرصه تربیتی و مکان تربیت محور است که باید بازگشت مساجد به کارکرد اصلی خود یعنی عرصه تربیت و معنویت محقق شود.

مصطفی آمون تاکید کرد: کارکرد مسجد اگر تنها به سوی عبادت تک بعدی برود و فعالیت فرهنگی و اجتماعی به عنوان کارکردهای دیگر مسجد،  حذف شود جامعه متضرر می‌شود.

وی با اعلام اینکه،  نزدیک به ۲۸ مجموعه در مدیریت مساجد دخیل هستند تصریح کرد: تعدد مدیریت مساجد باعث شده است که برخی موازی‌کاری های نیز اتفاق بیافتد و علیرغم این موارد کانونهای مساجد به دنبال توانمندسازی اعضای این کانون است .

آمون، مهم‌ترین دغدغه کانون‌های مساجد را آموزش و توانمندسازی اعضای آن است عنوان کرد و گفت: در استان اردبیل ۶۰۷ کانون با 120 هزار عضو به عنوان نیروی جوان فعال است و تلاش ما این است که با حمایت و توانمندسازی این کانون‌ها آنها را به درآمد پایدار برسانیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و هم افزایی با جهاددانشگاهی در زمینه توانمندسازی و ایجاد کسب و کار در این کانون‌ها فعالیت‌های مفیدی داشته باشیم.

یادآور می شود؛ برگزاری رویداد استارتاپ‌های فرهنگی و کسب و کار، ایجاد حلقه‌های کسب و کار، آموزش‌های مهارتی، تربیت مربی مهد کودک، تربیت مربی قرآن، مشاغل خانگی، ایجاد صندوق حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و ... از جمله زمینه‌های فعالیت مشترک عنوان شد.

text to speech icon

نظر شما :