سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل:

آماده همکاری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان خارجی هستیم

۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۸ کد : ۶۳۷۷۸ عمومی تاپ خبر
حسام رسولی، در نشست هم اندیشی با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، با اعلام این مطلب گفت: جهاددانشگاهی اردبیل در صدد بسط و ارتقاء همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه محقق اردبیلی در راستای رشد و پیشرفت دانش بنیان استان است.
آماده همکاری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان خارجی هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: یکی از فعالیت‌های  راهبردی  در دانشگاه محقق اردبیلی جذب دانشجویان خارجی است و با توجه به نقش سازنده و تاثیر مثبت دانشجویان خارجی در تعامل فرهنگی، آماده همکاری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان خارجی هستیم.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان می‌توانند در گسترش تعاملات فرهنگی و صلح و دوستی بین کشورها نقش بسزایی داشته باشند و همچنین رونق اقتصادی، کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان تاثیر قابل توجهی دارند و جهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی همکاری‌های موثری داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های پژوهشی، درمانی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی در راستای سیاست‌های کلان استان، این نهاد با عنایت بر نیازسنجی‌های انجام شده برای رفع موانع و مشکلات و خلاء‌های استان، فعالیت در حوزه‌های صنایع خلاق و فرهنگی، درمان و سلامت،  صنایع تبدیلی و روستایی و همچنین توانمندسازی و ارتقا بهره‌وری شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی را جزو اولویت‌ها و ماموریت اصلی استانی خود قرار داده است .

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی را مایه خیر و برکت برای شهرمان خواند و گفت: دانشجویان خارجی علاوه بر ایجاد فضای رقابتی در دانشگاه و ایجاد فرصت تعامل فرهنگی برای شهرمان، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است .

چمنی تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه را حدود ۱۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: دانشجویان خارجی در این دانشگاه از کشورهای عراق، پاکستان، هند، افغانستان، سوریه و ... هستند که  نشان از توانمندی علمی دانشگاه‌های کشورمان از جمله دانشگاه محقق اردبیلی است.

وی به توانمندی‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: از جمله پتانسیل‌های موجود در جهاد دانشگاهی ایجاد بستری مناسب برای تبادل فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای این دانشجویان است.

چمنی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی می‌تواند از تمام خدمات و کلاس‌های آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در جهت پیشبرد اهداف مشترک استفاده نماید .

فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست، اولویت دانشگاه محقق اردبیلی را برگزاری برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت:  امسال بالغ بر ۶ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده‌ایم و جهاد دانشگاهی به عنوان بخشی از رکن اصلی دانشگاه، حضور فعال و تاثیرگذار در این برنامه‌ها دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز تصریح کرد: برنامه‌های جهاد دانشگاهی از جمله برگزاری دوره‌های مختلف و اردوهای فرهنگی در راستای برنامه‌های دانشگاه می‌باشد و همچنین خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی نقش پررنگی در انعکاس برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه داشته است.

 

فنی اصل ادامه داد: اولویت اول معاونت فرهنگی برای دانشجویان خارجی، ایجاد انجمن علمی ویژه این دانشجویان و برگزاری برنامه های گردشگری استانی برای آشنایی بیشتر با استان و همچنین بر گزاری کارگاه‌های زبان آموزی است که جهاددانشگاهی می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا نماید.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی دانشجویان خارجی


نظر شما :