رونمایی از ۸عنوان کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل؛

ضرورت ارتقاء کیفی کتاب ها برای توسعه فرهنگ مطالعه

۰۹ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۵ کد : ۶۲۰۰۳ تاپ خبر معرفی کتاب‌های منتشر شده
به مناسبت روز صنعت چاپ از ۸ عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل رونمایی شد.
ضرورت ارتقاء کیفی کتاب ها برای توسعه فرهنگ مطالعه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در این مراسم بیان کرد: با نهادینه کردن عادت به مطالعه و گسترش چاپ کتاب، آگاهی و دانش در جامعه استمرار می باید بنابراین ضرورت دارد در تولید کتاب های فاخر علمی، دقت بیشتری صورت پذیرد.

حسام رسولی در جمع اعضای شورای علمی انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: علی رغم گسترش استفاده از ابزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی، مطالعه کتاب هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است که وظیفه نهادها و مراکز علمی نظیر جهاددانشگاهی به منظور تلاش بیشتر و اثرگذار برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی را دوچندان می کند.

وی فعالیت انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل را ارزنده دانست و افزود: نسل جدید علاقمند به نشر الکترونیک است تا با زحمت کمتری از طریق ابزارهای ارتباطی اطلاعات موردنیاز خود را کسب نماید بنابراین انتشارات جهادانشگاهی استان اردبیل نیز در کنار شکل فعلی، باید نسبت به تحقق علاقمندی های عمومی و توسعه فرهنگ مطالعه فعالیت نماید.

رسولی با بیان اینکه جهاددانشگاه در حوزه نشر کتاب به کیفیت علمی توجه دارد تا کمیت، تصریح کرد: ساختار شورای علمی و مراحل داوری تخصصی حاکی از آن است که این مجموعه تلاش می کند آثار منتشره با کمترین ایراد و با بیشترین بار علمی به دست مخاطبان برسد.

وی خواستار برگزری جلسات نقد آثار علمی ربای رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت شد و خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی می توان ارزش علمی کتاب های دانشگاهی را ارتقا دادتا امتیاز حاصل از آن از سوی پدیدآوران بدرستی قابل بهره برداری بوده و برای مخاطبان موثر باشد.

در این مراسم، از ۸ عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل رونمایی شد که شامل سه عنوان در حوزه علوم پایه، دو عنوان در حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، دو عنوان در حوزه فنی مهندسی و یک عنوان در حوزه علوم انسانی می باشد.

در حوزه علوم پایه کتاب« ساختارهای مقید ذرات بنیادی»تالیف آرزو جهانشیر، کتاب« مسائل معکوس ریاضی در مدل‌سازی آب‌های زیرزمینی» تالیف یونس طالعی و هوشیار ایمانی‌کله‌سر و کتاب« قابلیت نانوکامپوزیت مغناطیسی سیس پلاتین در کنترل سلول های سرطانی» تالیف هانیه پورفرج، سمیه رستم‌زاده‌منصور، محمد ضعیفی‌زاده‌بابلان؛ در حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی کتاب« ژنومیک شیمیایی گیاهی» ترجمه سدابه جهانبخش گده کهریز و سیده یلدا رئیسی ساداتی و کتاب« هواشناسی کشاورزی » ترجمه سیده آمنه سجادی و روزبه سجودی‌ماسوله؛ در حوزه فنی مهندسی کتاب« آنالیز مودال محیطی و تجربی» اثر علی قاسمی خادمی و احسان حافظی فر و کتاب« پایش و تحلیل عددی سازه» اثر علی قاسمی خادمی؛ در حوزه علوم انسانی نیز کتاب« پارادایم‌های رهبری در سازمان‌ها»تالیف احد نوروززاده و رعنا کاظمی رونمایی گردید.

text to speech icon

کلید واژه ها: رونمایی کتاب انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل


نظر شما :