حضور سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل در خبر گزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۸ کد : ۶۱۲۴۰ عمومی تاپ خبر
به مناسبت روز خبرنگار سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل با حضور در خبرگزاری ایرنا(مرکز اردبیل) این روز را به همکاران رسانه ای در این خبرگزاری تبریک گفت.
حضور سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل در خبر گزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل؛ حسام رسولی در این نشست کاربردی کردن علم و بهره‌مند کردن جامعه از مواهب علم را از اولویت‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و با اشاره به فعالیتهای جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی فقط مرکز علمی نبوده بلکه کاربردی کردن علم جهت خدمت به مردم از اولویت‌های مهم این نهاد است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی رسالت بسیار مهمی دارد، ادامه داد: در حال بازخورد گرفتن اقدامات جهاد دانشگاهی در استان هستیم و طبق این بازخوردها برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارایه خدمات بهتر به مردم صورت خواهد گرفت.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تحقیقات جهاد دانشگاهی توسعه ای و کاربردی است و پشتوانه فکری قوی در ایجاد آن نقش داشته است، اظهار کرد: از کسانی که به مسائل توسعه‌ای استان و ظرفیت‌ها و توانمندی دستگاه‌های اجرایی اشراف دارند، می خواهیم بازخوردی از فعالیتهای جهاد دانشگاهی و مسائل ارائه کنند .

وی در ادامه با اشاره به موضوع کاربرست علم و فناوری در جامعه گفت: تولیدات علمی زمانی به شکل تولیدات علمی محض هستند که منجر به رشد علم و جابجایی مرزهای دانش می‌شوند اما در مجموعه جهاد دانشگاهی صرفا این نگاه وجود ندارد بلکه تلاش بر این است علم را در خدمت جامعه قرار داده و به کاربردی کردن آن کمک کند.

فرهنگ ارائه بازخورد متقدم بر فرهنگ نقد باید در جامعه ترویج شود

این استاد دانشگاه و کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ نقدپذیری در جامعه ایران بسیار پایین است و به نظر می رسد به جای مفهوم نقد باید از مفهوم بازخورد استفاده شود این درحالیست که اصولا همه در ظاهر اعلام می کنند که انتقاد پذیر بوده و با نقد مشکلی ندارند اما واقعیت این است که در عمل از انتقاد و نقد خود ناراحت می شوند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: به نظر من جامعه ما هنوز به سطحی نرسیده که فرهنگ انتقاد و نقد در آن ساری و جاری باشد و برای جلوگیری از عواقب آن باید فرهنگ دریافت و ارائه بازخورد فعالیت‌ها و کنشگری در جامعه توسعه و تقویت یابد.

رسولی با اشاره به تفاوت دو مفهوم نقد و بازخورد ادامه داد: در نقد نگاه از بالا به پایین بوده و خود را برتر می‌دانیم در حالی که در بازخورد رفتار و عمل هر شخص بازخورد خاص خودش را دارد و برای همین مردم راحت تر قبول می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع بازخورد، نظرات و دیدگاه‌هایی است که پیرامون موضوعی خاص مطرح می‌ شود و صاحب اثر می‌تواند از این نظرات در جهت بهبود کار خود بهره گیرد و با گسترش و تقویت فرهنگ بازخورد در جامعه می‌توان به مرحله انتقاد و نقد در جامعه رسید.

ایرنا یکی از حرفه‌ای‌ترین خبرگزاری ها در استان است

این استاد دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه در بخش دیگری از سخنانش گفت: خبرگزاری ایرنا، متمایز از سایر خبرگزاری ها بوده و بدون شک یکی از حرفه ای ترین خبرگزاری ها است و حساسیت کار در ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور بسیار زیاد است.

رسولی گفت: خبرگزاری ایرنا، همیشه و در همه حال به شعار "سرعت، صحت و دقت" که سه شاخصه مهم حوزه رسانه است پایبند بوده است.

وی گفت: خبرگزاری ایرنا علاوه بر اطلاع رسانی و کمک و تقویت دولت باید در مواقع ضروری انتقاد هم بکند و این خود انتقادی کار را سخت می‌کند اما ایرنا با ظرفیتهای انسانی توانمندی که دارد در این زمینه موفق عمل کرده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: خبرنگاران و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان ضمن اطلاع رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران باید مطالبه گر بوده و به وظیفه خطیر خود به درستی عمل کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت کشور باشیم.

text to speech icon

کلید واژه ها: روزخبرنگار خبرگزاری ایرنا جهاددانشگاهی استان اردبیل


نظر شما :