سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل؛

ضرورت فعالیت در زمینه صنایع فرهنگی خلاق با سیمنای جوان اردبیل

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۵ کد : ۶۰۸۱۱ عمومی تاپ خبر
سرپرست جهادانشگاهی استان اردبیل گفت: سینمای جوان بزرگترین قابلیت را در زمینه پرورش نیروهای جوان دارد و جهاددانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت در زمینه صنایع فرهنگی خلاق استفاده نماید.
ضرورت فعالیت در زمینه صنایع فرهنگی خلاق با سیمنای جوان اردبیل

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، حسام رسولی، در نشست با رئیس انجمن سیمنای جوان استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: فعالیت در زمینه صنایع فرهنگی خلاق از برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی است که با تعانل بیشتر و با استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی و سینمای جوان میتوان به این زمینه ورود کرد و به نتیجه مناسب رسید.

وی به تجارب سینمای جوان در زمینه‌های هنری اشاره کرد و ادامه داد: در تولید محتوای رسانه‌ای نیز می‌توان با تجمیع ظرفیت‌های انجمن سینمای جوان و جهاددانشگاهی اقدامات مطلوب به انجام رساند .

رسولی به ناشناخته بودن برخی از بخش‌های جهاددانشگاهی در بین عموم مردم اشاره کرد و گفت: برای معرفی بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی در بین عموم مردم بویژه در زمینه کسب و کار و حوزه فرهنگی نیازمند همکاری دو جانبه هستیم.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: در زمینه صنایع خلاق و کسب وکارهای هنری سینمای جوان ظرفیت مناسبی دارد که کارهای بکر و مناسبی می‌توانیم برای توسعه استان انجام دهیم و نیازمند حمایت و همکاری این انجمن در این زمینه هستیم.

این مقام مسئول استان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های تخصصی و انسانی و زیرساختی هر دو نهاد در جهت همکاری های مشترک آینده و برقراری آموزش عالی و آموزش های کوتاه مدت و نیز مهارت آموزی رشته های هنری می تواند مؤثر باشد.

در ادامه این نشست رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل نیز با اعلام اینکه انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل از سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را با هدف شناسایی، جذب، پرورش، حمایت و هدایت علاقمندان هنر هفتم در این شهر آغاز کرده است، افزود: طبق شواهد، مدارک و مستندات این انجمن توانسته در طول فعالیت خود بهترین ها را در حوزه سینما پرورش دهد و تحویل جامعه هنری کشور نماید.

میر دولت موسوی گفت: معرفی هنرمندان فیلمساز اردبیلی به سینمای حرفه‌ای، تلویزیون و شبکه‌های داخلی و برون مرزی و دیگر سازمان‌ها و ادارات، از دستاورهای مهم این مرکز است .

وی تاکید کرد: انجمن سینمای جوان اردبیل بعنوان یک مرکز کارآفرینی برای جوانان مستعد این استان عمل کرده و هنرجویان و اعضای این دفتر باوجود در دست داشتن مدرک دانشگاهی بخاطر توانمندی هایی که در این مرکز کسب کرده اند و همچنین توانسته اند بعنوان مدیر و کارمند روابط عمومی و سمعی و بصری ادارات جذب مراکز مختلف اداری، فرهنگی و هنری شوند.

موسوی ادامه داد:  فراگیران این مرکز با ایجاد مرکزی بعنوان آموزشگاه آزاد، شرکت های تولید فیلم و یا آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری و یا حتی کانون های آگهی تبلیغاتی در داخل استان و فراتر از آن باعث ایجاد اشتغال برای خود و عده ای دیگر شوند.

موسوی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دوره جامع عکاسی با استقبال خوب علاقمندان در سینمای جوان اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: این دوره با آزمون ورودی برگزار و به مدت شش ماه در سینمای جوان تدریس خواهد شد.

رئیس انجمن سینمای جوان اردبیل خاطرنشان کرد: برگزاری دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوان نیز هر سال به صورت یک دوره فراخوان داده می شود و طی آزمونی قبول شدگان در دوره ثبت نام می کنند و آموزش های لازم را می بینند.

text to speech icon

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :