به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب ساختارهای مقید ذرات بنیادی منتشر شد

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۴ کد : ۵۸۵۸۱ تاپ خبر معرفی کتاب‌های منتشر شده
انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل جلد سوم کتاب« ساختارهای مقید ذرات بنیادی» را با رویکردی به حوزه علوم پایه، به فیزیک ذرات و پیوندهای مقید ذرات نسبیتی منتشر کرد.
کتاب ساختارهای مقید ذرات بنیادی منتشر شد

این کتاب توسط دکتر آرزو جهانشیر عضو هیات علمی گروه فیزیک و علوم مهندسی دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا تالیف گردیده است که برای دانشجویانی که از فیزیک نوین، نسبیت و کوانتوم اطلاعات عمیق و کاربردی نسبتاً خوبی دارند و یا دانش کافی در حد کتب کارشناسی فیزیک دارند، مفید است.

کتاب« ساختارهای مقید ذرات بنیادی» در قالب نگاه اجمالی به طبقه بندی ذرات بنیادی، مروری گذرا به مبحث ذرات فرمیونی و بوزونی مقید دارد؛ که در سال های اخیر تحول عمیقی را در دنیای فیزیک و فنآوری های نوین داشته است. در این بین اشاره ای به برخی مسائل و ابهامات نظری مفاهیم ذرات، رسانایی و ابررسانایی مواد خواهد شد که شروع شناخت رفتار ماده و دیدگاه موج ذره و نوسانات دائمی ماده را در برمی گیرد.

این کتاب، مباحث ذرات و برهمکنش ذرات بنیادی از ساده ترین برهمکنش ها تا برهمکنش های مقیدکنندة هادرونی را در کنار هم و با تکیه بر مفاهیم فیزیک ذرات و کوانتوم به زبانی بسیار ساده و قابل درک بدون کاربرد فرمول های پیچیدة ریاضی بیان می کند. اگر چه مباحث ریاضی و نتایج بدست آمده از بررسی ساختارهای مقید ذرات در مراجع برگرفته از مقالات ارائه شده است، از این رو با نگاهی ساده و شیوا، ساختار ذرات، اتم و ماده را درمی نوردیم و با شناخت آنها برهمکنش ذرات و شکل گیری پیوندهای مقید را باز می شناسیم.

امید می رود مطالب کتاب برای دانشجویان رشتة فیزیک و علوم مهندسی مفید بوده و چشم اندازی عمیق و ژرف در شناخت جهان و پیرامو ن برایشان به ارمغان آورد.

کتاب« ساختارهای مقید ذرات بنیادی»، 152صفحه ای، در 3فصل تالیف شده است و به قیمت 950000ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

text to speech icon

کلید واژه ها: انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب ساختارهای مقید ذرات بنیادی


نظر شما :