آغاز استفاده از PRP تخمدانی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۷ کد : ۳۶۰۵۱ پژوهشی تاپ خبر
با هدف افزایش میزان موفقیت درمان نازایی، استفاده از تزریق پی آر پی(PRP) تخمدانی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل آغاز شد.
آغاز استفاده از PRP تخمدانی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، دکتر الهام فیروزی ،متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این روش اخیرا برای کمک به درمان نازایی در یکی از بیماران این مرکز که ناباروری در زمینه کاهش ذخیره تخمدانی و اختلال تخمک گذاری داشت مورد استفاده قرار گرفت و امیدواریم که نتایج مثبت در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه پی آر پی همان پلاسمای غنی از پلاکت می‌باشد که از خون خود بیمار با استفاده از سانتریفیوژ  جدا می‌شود و  پلاکت‌های خالص حاوی فاکتور رشد که غلظتی چندین برابر پلاسما دارند به بافت تخمدان فرد تزریق می‌گردد، اضافه کرد: این روش معمولا در زنانی با ذخیره تخمدان پایین، سنین پیش از یائسگی ونارسایی زودرس تخمدان بسیار مفید است ومیتواند تا حد زیادی به رفع مشکل نازایی کمک کند.

این متخصص زنان و زایمان که اولین بار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل از پی آر پی تخمدان برای درمان نازایی استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مزایای این روش آن است که فرد می‌تواند با تخمک‌های خود باردار شود. در صورتی که بدون انجام این روش باردار شدن فرد منتفی بوده و یا لازم به استفاده از تخمک اهدایی است.
فیروزی ابراز امیدواری کرد با بکارگیری روش‌های نوین درمان همچون پی آر پی تخمدانی گام‌های مثبت بیشتری جهت ارتقا میزان باروری زوجین نابارور برداشته شود.

text to speech icon

( ۳ )

نظر شما :