در دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل عنوان شد:

اخذ مجوز برگزاری دوره های آموزشی بوم گردی توسط جهاددانشگاهی استان / طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی از شاخص های مهم در محرومیت زدایی روستایی است

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۶ کد : ۳۰۷۱۷ آموزشی تجاری سازی و اشتغال تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از آمادگی این نهاد برای همکاری با دفتر امور روستایی و شوراهای استان برای اجرای دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی خبر داد.
اخذ مجوز برگزاری دوره های آموزشی بوم گردی توسط جهاددانشگاهی استان / طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی از شاخص های مهم در محرومیت زدایی روستایی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل افزود: جهاددانشگاهی با سابقه برگزاری موفق دوره‌های آموزشی ویژه دهیاران و شوراها می‌تواند در توانمندسازی و مهارت‌افزایی این قشر از جامعه نقش ایفا کند.

وی با ارائه گزارشی از اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در اردبیل اضافه کرد: در این طرح بیش از 3 هزار نفر از استان ثبتنام کرده بودند که بعد از انجام پایش، برنامهریزی برای توانمندسازی 2 هزار نفر که سهمیه استان از این طرح است صورت گرفته و برگزاری دوره‌های آموزشی و اتصال آنان به پیشران‌ها در 13 مزیت شغلی  آغاز شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ایجاد اشتغال پایدار را از مزایای این طرح عنوان و تصریح کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با رونق اقتصادی خانواده‌ها به تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» کمک خواهد کرد.

اوچی اردبیلی از اخذ مجوز دورههای آموزشی بومگردی در روستاهای هدف گردشگری استان توسط جهاددانشگاهی خبر داد و ادامه داد: بهره‌گیری از پتانسیل‌های فرهنگی و طبیعی روستاهای استان می‌تواند در در رونق صنعت گردشگری تاثیر بسزایی داشته باشد.

در این دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل بر بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های این دفتر اشاره و تصریح کرد: با توجه به فعالیت دفتر در ارتباط با مسائل مربوط به روستاها، طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی از موضوعات و شاخص‌های مهم در توسعه و محرومیت‌زدایی روستایی است.

یعقوب هاشمی، بر استفاده از روستاهای استان در توسعه صنعت گرشگری تاکید و خاطرنشان کرد: این صنعت به شکوفایی استعدادهای روستاها و ارتقای سطح اقتصادی و اشتغال آن‌ها می‌انجامد به همین خاطر باید در این زمینه برنامه‌های مناسبی اجرا شود.

وی در پایان از آمادگی این دفتر برای همکاری با جهاددانشگاهی در اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه دهیاران و شهرداری‌ها و روستائیان برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های روستایی خبر داد.  

text to speech icon

نظر شما :