به همت جهاددانشگاهی؛

دوره آموزشی "آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار" در اردبیل برگزار شد

۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۲۸۰۷ آموزشی تاپ خبر
به همت جهاددانشگاهی استان، دوره آموزشی "آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار" ویژه بانوان، روز سه‌شنبه ۱۴ آبانماه در کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ اردبیل برگزار شد.
دوره آموزشی "آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار" در اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، مدیر مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره یک جهاددانشگاهی استان اردبیل در آغاز این دوره گفت: دوره آموزشی آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار با مشارکت جهاددانشگاهی اردبیل و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان طی دو روز و به مدت 12 ساعت با شرکت بیش از 60 نفر برگزار می‌شود.

میثم محمدی اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی با بازار کار، نحوه شناسایی فرصت‌های شغلی و بازار‌های هدف، ترغیب کارجویان به خوداشتغالی، عملی نمودن ایده‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار است.

در ادامه مدرس این دوره با بیان اینکه بازاریابی به نحوه انجام تجریه و تحلیل، طرح‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های تعیین شده برای فراهم کردن مبادلات مطلوب در بازار‌های هدف گفته می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقات بازاریابی، یافتن راهکارهایی برای مدیریت هر چه بهتر محصولات فعلی، توسعه محصولات جدید و مدیریت سبد محصولات است.

جمال‌الدین عزیزی، بازاریابی خود، سازمان، مکان، خدمات و سازمان غیرتجاری را از انواع بازاریابی عنوان کرد و افزود: مدیریت بازاریابی یکی از روش‌های صحیح انتخاب بازار هدفمند و سودآور است که به منظور جذب و ارتقای مشتریان از طریق ارتباطات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رفتار مصرف کننده شامل فرآیند روانی و اجتماعی است که قبل و بعد از فعالیت‌های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد، تصریح کرد: فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده از اصول اولیه بازاریابی می‌باشد که شامل مراحل تشخیص مساله، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راه چاره‌، تصمیم خرید و رفتار بعد از خرید است.

این کارشناس کارآفرینی با بیان اینکه بازاریابان در رویدادها، زمان‌ و مکان‌ مختلف بازارهای هدف را شناسایی می‌کنند، یادآور شد: عوامل فرهنگی، تاثیرات طبقه اجتماعی، گروه‌های مرجع و خانواده را می‌توان از موارد تاثیرگذار بر فرآیند تصمیم‌گیری خرید نام برد.

عزیزی با اشاره به اینکه فرآیند بازاریابی باید قبل از ورود به چرخه کسب و کار آغاز  ‌شود، نه زمانی که محصول آماده فروش است، خاطرنشان کرد: با برنامه راهبردی بازاریابی، جایگاه کسب وکار در بازار مشخص شده و با تعیین پنج ستون اساسی از جمله محصول، قیمت، محل، ترویج و مخاطب، راه رسیدن به اهداف بازاریابی هموار می‌شود.


نظر شما :