مسئول مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل:

انتشارات جهاددانشگاهی به نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش دانشگاهی استان تبدیل می‌شود/ انتشار ۹۳ عنوان کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۸ کد : ۱۱۴۳۲ فرهنگی تاپ خبر
به همت انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۹۳ عنوان کتاب در حوزه‌های کشاورزی، علوم انسانی، مهندسی، محیط زیست، دین و معارف، زبان خارجه، پزشکی و اقتصاد وارد بازار نشر شده است.
انتشارات جهاددانشگاهی به نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش دانشگاهی استان تبدیل می‌شود/ انتشار ۹۳  عنوان کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، مسئول مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در این مرکز تعداد نشر کتاب نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: این مرکز با حضور در نمایشگاه‌های کتاب و برگزاری برنامه‌های ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

مهران محمدی از انتشار 28 عنوان کتاب در سال 1397 خبر داد، اظهارکرد: از سال1396 در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل بر اساس فرآیند طراحی شده، بررسی و چاپ کتاب از لحظه تایید در شورای علمی تا تحویل به مؤلفان و مترجمان در کمتر از 60 روز انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال 1397 از هفت عنوان کتاب رونمایی شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه مسابقه کتابخوانی و دو فعالیت ترویجی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط این مرکز در سطح استان برگزار شد.

 مسئول مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه موضوع بیشتر کتاب‌های منتشر شده، کشاورزی است، یادآور شد: این مرکز تلاش می‌کند تا مرکز نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش حوزه دانشگاهی استان اردبیل باشد و بتواند نقش موثری در توسعه فرهنگی منطقه با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه ایفا کند.

محمدی تدوین سیاست ها و اولویت‌های انتشاراتی، برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت مطابق با استانداردهای مصوب شورای علمی، چاپ و انتشار کتاب و نشریات علمی، فرهنگی و تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تشکیل گروه‌های تخصصی به منظور بررسی ابعاد علمی کتاب را از وظایف مهم مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد.

وی، بررسی ضوابط علمی انتشار کتاب، کمک به منظور شناسایی زمینه‌های مناسب جهت فعالیت‌های انتشاراتی، معرفی مؤلفین، مترجمین و نویسندگان مستعد برای همکاری، شناسایی مخاطب و بازارهای عرضه کتاب، ارائه پیشنهاد در خصوص فعالیت‌های انتشاراتی و عملیاتی کردن آیین نامه‌ها را از وظایف مهم شوراهای تخصصی چاپ و نشر کتاب این مرکز عنوان کرد.

text to speech icon

نظر شما :